Föreningen historia

Brf Rosen bildades 1998 i samband med att våra tre byggnader uppfördes på fastigheten Kroken 5 i Brevik.

Under sommaren 1997 togs det första spadtaget till det som skulle bli Brf Rosen i Brevik. Vi var mångs som köat i Seniorgården för plats i Rosen.

Föreningen äger tre byggnader A, B och C med 27 lägenheter fördelat på 6 st 4 rok, 12 st 3 rok och 9 st 2 rok. Husen byggdes i ett lugnt villaområde och hänsyn togs till intilliggande hus med både gällande form, färg och höjd. Två mindre lägenheter i hus A och hus B plan 3 byggdes senare samman till två större lägenheter varför vi nu har 25 fysiska lägenheter.

Trädgården anlades av en skicklig trädgårdsarkitekt som gett oss blommande växter under hela säsongen. En strategiskt placerad uteplats mellan de tre husen används flitigt.

Styrelserummet i C-huset används också som föreningens samlingslokal och kan även disponeras av medlemmarna för mindre fester.

Närhet till Breviks kyrka, Breviks Centrum, Breviksbadet och Breviks hamn. Fina strövområden i Långängens naturreservat.

Författare: Maud Gäll